Wat is Trust Flow en hoe u deze kunt bouwen voor uw blog.  Als u al heel lang websites beheert, weet u hoe belangrijk SEO is en hoe statistieken in de loop der jaren zijn veranderd. Herinner je je de Google PageRank-balk nog? Was jij een van de duizenden die hun vingers kruisten, wachtend op Google-dans om te zien of de groene balk was verschoven van 2 of 4 naar 5?

Die dagen zijn voorbij. En hoewel het bewind van Google lang zal duren en het algoritme onbekend is, zijn er andere parameters van andere bedrijven zoals MOZ , Ahrefs en Majestic naar voren gekomen om te bepalen of uw site een A-lijst verdient.

Elke SEO-expert heeft zijn / haar favoriete statistieken om de kwaliteit van sites te verifiëren. Trust Flow is een van die statistieken en het wint aan populariteit. Veel experts denken dat het nauwkeuriger is dan Domain Authority. Waarom?

Overtuig uzelf en overweeg de voordelen om van uw blog een betrouwbare site te maken!

Wat is Trust Flow?

Trust Flow is een kwaliteitsindicator om te bepalen of een site betrouwbaar is. Deze door Majestic ontwikkelde indicator werkt op een schaal van 0 tot 100. Sites met backlinks van betrouwbare bronnen zullen hoger scoren, terwijl sites met twijfelachtige links veel lager zullen scoren.

Trust Flow is direct gerelateerd aan een andere indicator genaamd Citation Flow .

In tegenstelling tot Trust Flow is Citation Flow niet gericht op kwaliteit, maar op het aantal links, zodat als een website een veelvoud aan links heeft die ernaar verwijzen, Citation Flow hoger zal zijn.

Laten we LinkedIn meten :

Trust Flow Citation Flow

De schermafbeelding toont niet alle verstrekte gegevens. Naast Trust and Citation Flow kunt u de externe backlinks van uw backlinks zien, verwijzende domeinen en andere nuttige gegevens. De asgrafiek XY aan de rechterkant meet zowel Trust als Citation Flow.

Citatiestroom is niet alleen een maatstaf voor de inkomende links naar uw site. Het meet ook de inkomende links naar de sites die naar u linken, en de sites die naar die sites linken… en we zouden dieper kunnen duiken.

Wetende dat Citation Flow de links van de links enzovoort meet, bedenk dan hoe een link van een relevante site zoals Wikipedia u zeer hoge Citation Flow- en Trust Flow-scores kan geven.

Er zijn miljoenen sites die linken naar Wikipedia! Daarom heeft een Wikipedia-link naar uw site een enorme Citation Flow-dichtheid.

Zowel Trust Flow als Citation Flow zijn van belang. Ze zijn belangrijk voor SEO, Search Engine Results Page (SERP) en zelfs Search Engine Reputation Management (SERM) -strategieën. In een notendop: door backlinks te krijgen van websites die het vertrouwen van Google verdienen, zal de organische positie in Google verbeteren.

Een derde statistiek genaamd Topical Trust Flow werd in 2014 toegevoegd. Deze meet de betrouwbaarheid van de pagina’s die linken naar het zoekweb op basis van hun activiteitscategorieën.

In dit voorbeeld wordt Amazon gemeten.

Actuele vertrouwensstroom

Zoals u ziet, zijn de meeste backlink-categorieën Winkelen, Kunst, Computers… Deze gegevens zijn voor vele doeleinden bruikbaar. Bedenk hoe u ze kunt gebruiken voor uw digitale marketingstrategieën.

En hoewel Amazon, net als LinkedIn, veel links heeft, moet u nadenken over hoe een bericht dat aan uw web is gewijd of een link die specifiek aan uw web is gericht, invloed zou hebben op uw Trust Flow en Citation Flow.

Trust Flow is niet alleen belangrijk voor betere rankings. Het is handig als u inkomsten wilt genereren met uw sites met zeer gerichte links, betaalde merkinhoud of advertenties.

Hoe bouw je een hoge Trust Flow op voor je blog?

Het lijkt misschien eenvoudig, maar het is niet zo eenvoudig, omdat u een hoge Trust Flow link building voor de boeg heeft om gezaghebbende backlinks te krijgen.

Maar hoe kunt u gezaghebbende links ontvangen en de slechte verwijderen? In principe zijn er vijf manieren.

  • Verbinden met beïnvloeders.
  • Verbinding maken met invloedrijke sites die linken naar beïnvloeders.
  • Gast posten op relevante sites.
  • Blogger Outreach: een goede Blogger Outreach- expert kan het werk voor u doen door relevante sites te doorzoeken waarop u voor een bericht kunt betalen (met de nodige links die naar uw site verwijzen) en een kwalitatieve en gezaghebbende boost krijgen.
  • Slechte links verwijderen: Yoast (de ontwikkelaar van de Yoast SEO WordPress-plug-in) 

Waarom vragen SEO-bureaus naar sites met een goede trustflow?

Goede SEO-bureaus vragen om sites met een goede Trust Flow om ervoor te zorgen dat de links of zelfs inhoud van hun klanten op de juiste sites wordt geplaatst. Om de betrouwbaarheid van websites beter te meten, gebruiken SEO-experts de vertrouwensratio . Dit is het resultaat van het verdelen van Trust Flow tussen Citation Flow (sommige bureaus doen de omgekeerde verdeling).

Trust Flow / Citation Flow = Trust Ratio

Trust Ratio is significant, omdat een website een hoge Citation Flow-score kan hebben, maar een lage Trust Flow. Dit zou betekenen dat de site misschien een virale site is met inhoud van slechte kwaliteit of links heeft verkregen via spammethoden.

Of het kan ook betekenen dat er geen linkbuilding of contentpromotie is.

Als we naar de eerste schermafbeelding hierboven kijken, hebben we een citatiestroom van 83 en een vertrouwensstroom van 86. De vertrouwensratio is 1,03. De Amazon Trust Ratio is 95/94 = 1,01

Op dit punt is hier de vraag van een miljoen dollar: wat is de beste vertrouwensratio? Er is geen exacte regel, maar omdat het logisch is, moet u in gedachten houden welke site u meet.

Websites zoals Wikipedia hebben tonnen backlinks, maar er zijn ook websites met een hoge Citation Flow en een Poor Trust Flow en vice versa.

Wat betreft Trust Ratio, wat beschouwt u als de best practice TF / CF of CF / TF? En tot slot, op welke andere manieren zou u Trust Flow voor uw blog bouwen?